14 lutego 2023

22. Choinka 2023 - luty

Jak zwykle korzystam z czasu, w którym Młody jest w przedszkolu, bo nie wiadomo ile to potrwa :) Kolejnym wzorem do choinkowej zabawy jest babeczka:

Jest to pierwsza babeczka z całej świątecznej kolekcji. Nie wiem, co mnie w nich (i gnomach) tak urzeka, że koniecznie chciałam je mieć :) Jeszcze nie mam do końca sprecyzowanego pomysłu jak je zagospodarować, więc póki co jest tylko wyszyta. Trochę się irytowałam przy konturach, bo zielony, który miał być pierwotnie, był zupełnie niewidoczny. Chciałam już wyszywać tradycyjnie czarnym, ale potem stwierdziłam, że przecież mam inne zielone w zestawie i użyłam jaśniejszego. W ogóle to wyszywam kontury (tak jak i całość) 2 nitkami muliny, bo mi jakoś ta 1 się nie podoba. Wiem, że czasem widać jak się rozejdzie, no ale mam wrażenie, że ten kontur jest bardziej widoczny.

Tu jeszcze babeczka bez konturów.

A poniżej bombka pies z zeszłego miesiąca, wykończona w fioletowym kolorze, zgodnie z życzeniem mojej Siostry :) Zupełnie nie mam pomysłu, gdzie zawiesić zawieszki do robienia zdjęć 🙈


PS macie może "namiary" na dobre nożyczki do precyzyjnego wycinania? Bo mam takie duże nożyce, do cięcia kanwy itp są super, no ale przy wycinaniu szczegółów bombek to jakiś koszmar. Czasem albo mi zostaje trochę włosków z filcu, albo za dużo go z tyłu odetnę... A nie chcę kupić pierwszych lepszych tylko sprawdzone i porządne :)

Pozdrawiam, dziękuję za odwiedziny i komentarze.

30 komentarzy:

  1. Śliczna ta świąteczna babeczka. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję 😊 myślałam czy moich problemów z konturami nie wpleść w Twoje zadanie i słowo "problem" no ale uznałam, że nie ma co naciągać 🙂

      Usuń
  2. Fajna babeczka i zawieszka ☺️

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam babeczki.
    Pozdrawiam i zapraszam do obejrzenia mojego nowego obrazu!^^

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczna słodka babeczka i na pewno znajdziesz dla niej zastosowanie :)
    Gotowa zawieszka też mi się bardzo podoba, ale z tymi nożyczkami nie pomogę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Super babeczka:) Jeśli chodzi o precyzyjne nożyczki to ja wycinam takimi w kształcie bociana, są ostre :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję 😊 Muszę się w takie zaopatrzyć 😀

      Usuń
  6. Bardzo fajna babeczka. Lubię takie małe hafciki

    OdpowiedzUsuń
  7. Pytanie nr.2 gdzie zawiesić zawieszkę. Gdziekolwiek kochana, byleby nie leżała płasko, to zawieszka, ma więc wisieć, na kwiatku, na gałązce, na choince, na czymkolwiek, by uzyskać efekt przestrzeni, można wykorzystać podstawkę pod wizytówkę, można wziąć kawałek listewki, wyżłobić rowek i umieścić haft wyhaftowany na kanwie plastikowej, można oprzeć na mini sztalugach do eksponowania kartek scrapowych, można z tylu czymś podeprzeć niewielkim by nie było widać zza haftu, no możliwości są ogromne :). Byle nie leżała. Co do nożyczek, ja mam takie z pasmanterii, wyglądają jak nożyczki do paznokci, tylko są proste a nie zaokrąglone, są ostre, dają radę :) Włoski z filcu po podklejeniu i obcięciu należy lekko "opalić" nad ogniem zbliżając zapaloną zapalarkę do gazu i nią poruszając blisko haftu, należy to robić pod światło by wiadomo było gdzie jest problem. A babeczka bardzo ładna, nieraz tez zmieniam kolory, ale kontury robię zawsze jedna nitką, chyba, że instrukcja dedykuje podwójną. To kwestia oczywiście upodobań, jak zrobisz. Polecam też robienie konturów normalna igłą i czarna nitka do szycia, są wtedy precyzyjne.

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczna babeczka! A i piesio prezentuje się cudnie :-) Swoje zdjęcia robię koło bloku... pełno iglaków a czasem i kwitnących krzewów się znajdzie... Zawieszki najlepiej się prezentują wisząc ;-)
    pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję 😊 muszę wypróbować jakiś sposób

      Usuń
  9. Piękne hafciki. To prawda, gnomy są niesamowicie urzekające, zresztą jak wiele małych hafcików, które idealnie się na zawieszkę, karteczkę czy jakiś dodatek. Jeśli chodzi o nożyczki, to mam różne rodzaje, lubię zarówno hafciarskie jak i do precyzyjnego wycinania (choćby z naszego sklepu).

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja nie miałabym problemu gdzie zawiesić taka zawieszkę 😉 na choince, gałązkach świerku w wazonie, można użyć jako zawieszki do kluczy i dać komuś w prezencie na meblach w oknie, wiele pomysłów. Co do nożyczek na Sali Expresie masz ogromny wybór 😀

    OdpowiedzUsuń
  11. Smakowita babeczka aż ślinotoku dostałam na widok takich słodkości, a i druga zawieszka pięknie się prezentuje🤩😀
    Ja do wycinania używam małych prostych nożyczek typu bocian, są ostre i filcem dają radę.
    Pozdrawiam słonecznie :)))
    Ps. Jabłuszka jak najbardziej mogę odstąpić🙂 tylko, że ja nie mam wzoru bo haftowałam ze zdjęcia znalezionego na pintereście. Tak bardzo nie profesjonalnie, wiem o tym🙈😜

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję 😊 to uważaj, u mnie będzie mnóstwo babeczek 🙂 Ja psi patrol dla Syna tak wyszywałam, bo nie umiałam wydrukować 🙈 było ciężko. Muszę się zaopatrzyć w takie nożyczki.
    Także pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Nie wiem czemu nie odpowiedziałam,przepraszam 🌻

      Usuń
  14. Piękna Ci ta babeczka wyszła, choć bez konturów to nie to. Podziwiam Cię bo nie cierpię konturować i wybieram takie hafty które ich nie nie mają, ale czasem trzeba fakt .
    Z bombek od Moniki u mnie powstały kartki, ale fakt że mi nie do końca wyszły. Nożyczek Ci nie polecę, bo choć mam ich sporo to jednak nie do precyzyjnego wycinania.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję 😊 też nie przepadam gdy jest dużo konturów, tu jest w miarę 😉 Zupełnie nie wiem, co nie wyszło w Twoich kartkach, bo mi się bardzo podobały! Fajne jest to, że z tych wzorków można tworzyć i zawieszki i kartki 🙂

      Usuń
  15. śliczne prace, pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń