22 marca 2024

57. Mądra Mysz - książki dla dzieci

 Wiem wiem średnio większość to interesuje, ale wciąż liczę, że niektórym się może przydać. Później lub prędzej :)Nie wiem czemu to zarzuciłam tym bardziej, że parę opisanych zestawów mam... Do rzeczy.

Trzecią serią, którą mogę polecić jest Mądra Mysz. Jest to seria edukacyjnych książek dla dzieci. Seria dzieli się na opowiadania o przygodach Maksa i Zuzi (jedna z mam powiedziała mi, że te książki to te same opowieści tylko Maks jest dla chłopaków, Zuzia dla dziewczyn, nie wiem, nie sprawdziliśmy 😉), książki przybliżające zawody - mam przyjaciela oraz cykl Rozmaitości.
Książki o dzieciach dotyczą życiowych sytuacji np. o tym by nie rozmawiać z nieznajomymi, o wypadaniu zębów. 
Najwięcej mamy przeczytanych (i kupionych) z serii Mam przyjaciela, która przybliża dzieciom różne zawody. Nie tylko te "typowe" jak policjant, strażak, czy nauczyciel, ale także energetyk, kosmonauta, ratownik medyczny czy mechanik lotniczy.
Cykl rozmaitości to książki zarówno o maszynach i pojazdach np. z placu budowy, w mieści czy remizie strażackiej, ale także opisujące pojazdy np. traktory, koparki samochody. I te są już bardziej szczegółowe, bo opisują jak samochód działa (przyznaję omijałam te części, bez szkody dla reszty tekstu, lub czytałam skrótowo) Są tu także książki dawniej i dziś (3 części) jak to działa, o sprzętach domowych oraz o zwierzętach w mieście.
Książki naprawdę są fajne, dużo wyjaśniają w przystępny dla dzieci sposób. Mój Igor czytał nawet o baletnicy, sam wybrał temat i lubi wracać do tych książek.

4 komentarze:

  1. I ja jako babcia też mam sporo książeczek dla moich urwisow ale takie które prezentujesz to raczej synowa kupuje,pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie się nie przydadzą, bo wnuków brak a dzieci już dorosłe, ale ja tu jestem w mniejszości więc pewnie znajdą się osoby które skorzystają z Twoich podpowiedzi.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń